måndag 1 december 2008

Vackra doppresenter

Den här helgen har bara sprungit förbi. Ända sedan torsdagen har allting kretsat kring helgens dop av vår yngsta dotter och förberedelserna har varit stora. Jag älskar att anordna tillställningar men blir alltid lika uppstressad och jag vill verkligen att allt ska bli perfekt, vilket tyvärr inte är så lätt. Inför dopet knåpade jag ihop dopblad som skulle finnas vid bänkarna under ceremonin. De fick till slut utseendet enligt nedan. Den lilla bilden på flickan fanns även med på den inbjudan jag skickat ut och jag tycker att bilden är så himla fin.

Tack och lov flöt allt på bra och jag hann till och med pynta lite i kyrkan, granris och vita rosetter *håller tummarna för att inte vaktmästaren blir arg när han ser alla barr som tyvärr hamnade på mattan*. Alla åt av maten och efterrätterna vilka bland annat bestod av lite julgodis som jag gjort efter recept från Leilas Jul. När det sedan var dags för presentöppningen fick jag många underbara överraskningar och E fick så otroligt fina presenter av alla. Jag tänker visa några av alla de fina saker hon fått, kan inte visa bilder på allt, men tar med det som kanske är intressant för er att se. Detta betyder inte att jag är mindre glad för de andra presenterna, de var precis lika uppskattade men de gör sig inte lika bra på bild=).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren! Jag tycker det är så roligt att kika in på din blogg,
hälsningar Helena

Anonym sa...

Hej igen! Boken är underbar, kan jag verkligen rekommendera. Bättre än julboken tycker jag.
kram Helena

Marits vita skrin sa...

Vilka fina dop presenter lill tjejen fick.

jag satt och läste ditt förrainlägg ich skarttade lite för mig själv för jag kanner igen mig så mycket i det du skrev.

Hade man inget att stressa över så fixar man det.
Och vi är även lika när det gäller tillställnigar ser jag.
Min karl vill knappt att vi ska anordna nåt längre för han tycker jag går in för det alldeles för hårt med dukning dekoration och mat, you name it.

Kram kram, kul att du ville vara med och tävla förretsen.
Marit

Marits vita skrin sa...

Knappa på tangenterna som en kratta kan jag oxå ser jag...... ;)

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh vad jättefint du har gjort till dopet..ett sånt fint dopblad är ju extra kul som minne för gästerna.

Jättesöta presenter också!

Kram
Mia

Adoridarling sa...

Vilket fint dopblad du gjort och vad kul att det blev en lyckad tillställning!