onsdag 3 december 2008

Dörrar från Hultsfred

Vilken dag det har varit. Idag har jag och lilltjejen besökt Hultsfred i ungefär 10 minuter. Resan dit tog 4 timmar tur & retur och vi åkte dit enbart för att hämta de pardörrar jag funnit på blocket. Jag vet, det är något som inte står rätt till med mig, det var inte länge sedan som jag dyrt och heligt lovade mig själv att det fick vara bra med blocketfynd för ett tag. Som tur var såg dörrarna ut som på bilderna jag sett sedan innan. Inte så kul att åka hem tomhänt. För övrigt var säljarna jättetrevliga, och idag var första gången någonsin som jag blev bjuden på kaffe i samband med ett blocketköp. Fick ju tyvärr tacka nej eftersom jag var tvungen att komma hem i tid till dagishämtning. Dörrarna ska jag försöka sätta fast och ha som avskiljare mellan matsalsrummet och kontoret. Sambon var inte direkt entusiastisk inför två nya dörrar så jag övertalade honom genom att bedyra att jag ska försöka sätta dit dom själv, ja tjena, det kommer säkert gå kanon. Det kommer troligtvis att sluta med att de får stå lutade mot varsin sida av dörröppningen.

Nedan ser ni bilder av de nya dörrarna, fotograferade av de förra ägarna. De måste tvättas och lagas lite och sedan får jag se om de hamnar under penseln. Men jag tror faktiskt att de kommer att bli väldigt fina och jag kan redan se framför mig hur jag hänger en krans på vardera dörren, och när årstiden växlar mot den ljusare kanske två hjärtan=)

Nej nu ska jag ta en kik på några av mina favoritbloggar.

Sov gott!

Kramar Ida


4 kommentarer:

Goa sa...

Tack så mycket för titten och dina varma ord!
Jag blrir så glad..:)
Vilken mysig vacker blogg du har!

Kram på dig...
Goa..:)

Marits vita skrin sa...

Men guuud vilka fina dörrar.
Jag vill oxå ha ett par såna.
Kransar på dom kommer att bli helt underbart.

Vad glad jag blev över din kommentar hos mig, va go du är.

Kram på dig

Marits vita skrin sa...

Jag tycker förstås om din blogg jätte mycket oxå.
Men det visste du väl redan ;)

Anonym sa...

Vilka dörrar, helt underbara!
Helena