tisdag 9 december 2008

Min önskelista

Jag älskar att ge bort presenter men är lika barnsligt förtjust i att få dem också. För bara några dagar sedan diskuterade sambon och jag kring julafton och han yttrar då att vi kanske inte ska byta julklappar eftersom vi ska köpa en ny TV efter jul. Gissa om jag blev besviken! Självklart visade jag detta väldigt tydligt, och sambon ändrade sig tvärt kan jag lova. Så idag pratade han om vad jag önskade mig och jag lovade då att ge honom lite alternativ. Eftersom de julklappar jag vill ha är hårda och finns på nätet så lovade jag att skriva upp dem här i bloggen, samt länka till de butiker som säljer dem. Vissa saker är på tok för dyra men jag tycker ändå att det är kul att visa bilderna av dem här, de är ju trots allt så underbart vackra.

Första bilden är av en fransk kyrkoljusstake. Tycker att de är så vackra, tyvärr är de ju också väldigt dyra. Den här bilden har jag lånat från Alvas Hus.


En bok som jag länge suktat efter är Franske Stemninger. Dels fungerar den som inspirationskälla, men sedan är det ju inte negativt att den är fin att titta på. Bilden är från Fridas Gård.

Jag har även fastnat för de vackra Madonnor som finns i olika storlekar och utföranden. Min Gutt vet redan att jag tycker om den vi såg utanför butiken Mollys Hus i Tranås så därför kommer ingen bild på den.


En annan bok som jag gärna skulle vilja ha är boken ”Jul” från Jeanne DÁrk Living och som finns att köpa på Nublu. Den ligger i en bra prisklass också.

Klart att jag skulle vilja ha mer än de nyss nämnda detaljerna men nu har jag nog gett min Gutt lite idéer. Ha en fortsatt underbar kväll.

Kramar Ida

3 kommentarer:

Mjuka sa...

Hej!
Kul att kika in hos dig!!
Ha en fin kväll
krama Malin

Anonym sa...

Vilken bra idé att lägga sin önskelista på bloggen. Tror jag ska låna den... :)

Anonym sa...

Då är vi nästan grannar då - fast vi hålls i skogen mellan Ölmstad och Bunn strax utanför Gränna. :D

Vad kul att ni ska bo på Amalias Hus - det är jättemysigt. Äter gott gör man bl a på Gyllene Uttern och vill man ha ännu häftigare miljö så är Västanå Slott lite kul.