onsdag 10 december 2008

Ny favoritbutik

Häromdagen när jag satt och sökte efter de underbara soldaterna från Maileg fann jag att de fanns på Elsas Hem. Eftersom jag tycker att den nätbutiken har så mkt fint i sitt sortiment satte jag mig för att kika om det var ngt mer som jag ville beställa. Det går ju inte riktigt ihop sig om man köper 2 soldater a´35:- om man sedan ska betala frakten på det dubbla. Men gissa om jag blev glatt överraskad när jag upptäckte att butiken faktiskt låg endast några mil från mig, rättare sagt i Motala. Jippi… tänkte jag, f-n tänkte sambon, inte en till butik. Så idag har jag varit och handlat hos Elsas Hem och jag säger bara en sak, vilket underbart hus och vilka underbara butiksägare. Det blev inte 2 soldater från Maileg, istället blev det 3 zinkhus och 2 minitomtar från Maileg och med tanke på hur förtjust jag blev i butiken och att de ska öppna en riktig butik till sommaren så kommer det bli många fler gånger som jag åker dit och handlar. Jag är fortfarande lyrisk över hur trevliga ägarna var, och jag vill verkligen ge dem en eloge för att de var så välkomnande. Jag klev trots allt rätt in i deras hus/lager och när jag väl kommit in där var det inte lätt att bli av med mig. Ville ju köpa så mkt. Visar i alla fall en bild på 2 av de nyinköpta husen, det mellanstora hade jag sedan innan.

Hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll!

Kramar Ida

4 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Ja du, den butiken är riktigt plånboksfarlig.
Jag har bara varit in på webbshopen. Men jag förstår att du hade svårt att komma därifrån och att din karl inte gillade att den låg så nära haha.

Jag tror jag har missat att berätta för dig att jag har en utmaning till dig på min sida, om du vill förstås ;)

Och så har jag en till tävling om du vill vara med.

Kram

Marits vita skrin sa...

Du är ju redan med ser jag ju, jag måste vara världens yraste människa.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

jag visst einte att man kunde åka dit och handla..jag bor ca 3 mil från Motala. Ringde du innan?
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej!
Jag håller på och förändrar lite i bloggen ikväll. SÅ jag stängde den under tiden...Så snart är du välkommen igen! :-)