söndag 21 december 2008

Fjärde advent och en hel vecka har gått

Oj vad tiden har hunnit gå sedan sist jag var här inne och skrev. Den här veckan har verkligen varit hektisk och det är verkligen uppstressande med jul. Man vill ju att allt ska vara så perfekt och så hinner man knappt hälften av allt man tänkt sig. Men jag är faktiskt ganska nöjd ändå. Pepparkakorna har blivit bakade, knäcken är färdig, julkorten har skapats, vi har klätt granen, äntligen fått upp all utomhusbelysning och igår åkte sista tomten upp. Iår är det fattigt med tomtarna eftersom många fick stanna kvar i kartongen, men jag hoppas ändå att barnen ska känna att det är jul i huset. Ska försöka ordna lite tallris som jag ska sprida ut i huset bara. Förutom julpyntet så har även lite andra projekt avslutats. Jag har äntligen fått upp det nya vitrinskåpet/sekretären. Den blev vit som allt annat och fick en hedersplats i matsalsrummet. Eftersom det blev så tomt bredvid skåpet inhandlades en liten hylla på loppis och på den ställde jag bland annat mitt vackra E och de ”nya” skridskorna hängdes upp på en av knopparna. Nu är bara frågan vad som ska stå bredvid skåpet på golvet, tycker nämligen att det ser lite tomt ut. En fransk kyrkoljusstake skulle verkligen platsa där. Jag vet till och med vart min framtida ljusstake finns, nu ska jag bara skrapa ihop pengarna till den=).

Årets julkort fick se ut såhär. Samtliga kort innehåller en bild på våra småttingar, vi tänkte att det finns väl knappast ngn bättre julklapp än det;)

Min nya hylla som var ett blixtköp. Men ibland kan de också bli lyckade och jag tycker att den var väl värd de 30 kronorna som jag fick betala för den=)

Hoppas att ni haft en underbar helg och att julstämningen har kommit till er. Syns snart igen.

Kramar Ida

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint!
Helena