torsdag 4 december 2008

Årets första julpynt

Nu har jag äntligen kommit igång med att pynta. Efter att ha sett allt vackert julpynt på alla andras bloggar har jag haft ångest för att jag inte fått upp något pynt själv. Men häromdagen hann jag faktiskt pynta i 2 fönster innan jag var tvungen att ta hand om mina två småttingar. Ett problem jag har nu inför julen är allt gammalt, ganska tråkigt, julpynt som är klatschigt rött och som jag samlat på mig under mina 25 levnadsår. Det passar inte längre in och jag låter därför pyntet ligga kvar i kartongerna, men detta innebär tyvärr att jag för tillfället inte har så mycket julsaker att ställa fram. Varje år tänker jag att jag ska köpa lite pynt på rean men efter julen känns det inte så motiverande längre. Men i år ska jag verkligen göra det *hmmm*. Det är tur att det är så fint med granar och andra naturmaterial och jag ska även sätta mig en kväll, imorgon kanske?!, och tillverka lite strutar och försöka sy lite hjärtan för att pynta med. Nedan visar jag lite bilder på det enda julpynt jag hittills fått upp.

I det ena fönstret kan ni se en av mina två rostiga bokstäver som jag köpt från Blacknwhite.dk. Bokstäverna är initialerna i mina tösers namn och jag tycker verkligen om dem.

Många kramar Ida

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Lycka till i min tävling!
Vilket vackert fönster!
Kramar Malin

♥ Fyra årstider sa...

JAg hoppas att nätbutikerna kommer ha lite rea sen...då ska jag köpa en STOR maileg tomte...sparar till en kitchen aid, men det går långsamt.
Kram Lotta