torsdag 27 november 2008

Superstressad & mammaledig

Kan man vara mammaledig och ändå gå in i väggen?? Det är vad jag sitter och funderar på just nu när jag samtidigt försöker söva min trotsiga?? 4 månaders gamla flicka. Hur kan man ha så mycket tid och ändå känna sig stressad? Personligen tror jag att det är medfött. Jag kan helt enkelt inte leva ett avslappnat liv för då ser jag till att skaffa mig något projekt så att jag måste stressa åtminstone lite. Jag är expert på att påbörja saker som jag aldrig riktigt slutför och jag vet inte hur många pysselböcker som jag inhandlat för att jag tror att jag ska kunna utföra diverse konstverk från dem *jag som knappt kan använda symaskinen*. Min Gutt har gett upp på mig när det gäller att ha myskvällar framför TV-n eftersom jag då oftast håller på med något annat samtidigt som jag försöker följa med i filmen. Denna månad stressar jag extra mycket eftersom vi ska ha dop och då det snart är jul. Jag vill så gärna få till sådan mysig julstämning att jag inte ens har kommit igång att pynta *tur att jag kan kika in på alla andras bloggar och få julstämningen via dem*.

Något som också spär på min stress är de extra utgifter vi har att vänta. Förra veckan fick vi ett stenskott i rutan, det kommer att kosta 1700:-, dvs ungefär lika mkt som den franska kyrkoljusstaken som jag länge suktat efter. En vecka senare ryker det om vår micro, vilket kommer att kosta ungefär lika mkt som den vackra madonnan jag hellre skulle köpa. Det kommer inte bli mkt shopping för mig denna månad.

Men nog om det, jag blev iallafall jätteglad när jag idag upptäckte att jag fått denna award av Susanne som har den underbara bloggen Tidsmästarinnan. Tack snälla Susanne för den!

Sen tänkte jag även att passa på att visa det första julig
a som kommit in i vårt hem, nämligen tre av säsongens första hyacinter. Älskar verkligen dessa blommor och önskar att de fanns att köpa året runt. På en av bilderna syns även den bricka som jag köpt i min favoritbutik "Flemminge Herrgård" (underbart sortiment och en underbar butiksägare) och de söta lyktor som jag inhandlat i butiken Nublu. De lyktorna tänder jag varje morgon när jag och äldsta flickan äter frukost.

Ha en fortsatt underbar kväll!

Kramar Ida

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Va fin din blogg är, kanon. Jag blir också lätt stressad, vill så mycket, hinner typ hälften. Roligt att kika in hos dig
hälsningar Helena

♥ Fyra årstider sa...

Men vad kul jag har också köpt min bricka från Flemminge Herrgård.
Kram Lotta