tisdag 16 december 2008

Förmågan att ta fina kort

Efter att ha kikat på alla vackra bloggar som finns om inredning så har jag insett att de bloggar som blivit mina absoluta favoriter är de som innehåller otroligt vackra bilder. Självklart spelar motivet en stor roll beträffande detta men även hur fotografierna är tagna, och hur duktiga bloggarna är på att fotografera sina hem och utnyttja ljus och vinklar. Jag har aldrig lärt mig hur man gör för att ta de där riktigt fina korten, hur man ska fokusera och hur man ska ställa sig i förhållande till ljuset. Nu har jag funnit ännu en tävling på omdigitalkameror.se där priset är den otroligt fina digitalkameran Nikon D60 värde 5000:- och självklart hoppas jag att en sådan skulle kunna förbättra min förmåga att ta vackra kort. Vad tror ni? För det hänger väl på kameran!!!???

Kram Ida

Bilden kommer från tävlingen


4 kommentarer:

Adoridarling sa...

Självklart hänger det enbart på kameran!! =)
Angående ditt pepparkakhuspyssel så fnissade jag högt och igenkännande, det är ett förbaskat pillgöra!! Men kul ändå!

lottens vita och gröna sa...

halllå där, tack för din goa hälsning, vad det värmede ska du veta!
den kameran har jag alldeles nyligen köpt, precis den, hoppas du vinner den, helt underbar! ljuset går ju att ställa fast nog hänger det på skärpan, det är den absoluta skillnade, djupet och kontrasterna!

varmkram lotten

Anonym sa...

Hej
hoppas att du vinner, så kul det skulle vara. En sån kamera springer man ju inte och köper sådär bara.
Juliga hälsningar Helena

Adoridarling sa...

Hej!
Kan bara säga att det är en tapetdjungel där ute! Den ena vi köpte är från printers guild och är vit med vitt mönster av hundkex, ursnygg! Den andra var beställningsvara så den fick vi inte med oss hem och pinsamt nog kommer jag knappt ihåg hur den ser ut (tittade på en miljon olika) Men den är grågrön med fåglar och blomrankor tror jag, ganska asiatisk stil på den och också supersnygg förstås!
Då vi drar till Dalarna för julfirande imorgon och det nog inte blir något bloggande på ett tag så önskar jag God Jul!!
kram Maria