tisdag 23 december 2008

GOD JUL

Tänk att det är julafton imorgon. Jag har verkligen inte hunnit fatta det, hösten har gått så fort och det är svårt att komma in i den riktiga julstämningen när marken fortfarande ligger bar. Är det så att tiden går snabbare nuförtiden, har antalet timmar per dygn minskat, eller har det med åldern att göra?! Det är skrämmande vad snabbt dagarna, veckorna och månaderna går nuförtiden, man hinner ju aldrig njuta av livet när allt går så fort. Jag tror att ett av mina nyårslöften kommer att bli att EN dag i veckan ska vara helt tom. Den dagen ska det inte finnas några tråkiga måsten och då ska vår familj ta dagen som den kommer. Detta kommer att bli otroligt svårt, men får vi till en sådan dag någon gång varje månad så är det ändå bra=). Idag har vi varit ute i skogen och grillat korv med min bror och hans lilla familj. Det var kallt men mysigt och barnen tyckte att det var härligt att springa omkring i skogen. Jag tycker att det är livskvalitet att åka iväg och göra sånt, önskar bara att vi kunde göra det oftare. Imorgon kommer vi fira julafton hemma för första gången och det ska bli så härligt, först kommer min familj på förmiddagen och sedan kommer min Gutts familj på eftermiddagen. Längtar redan efter att se barnens miner när de öppnar sina klappar. I år ska vi vuxna spela klappspelet och barnen ska få gå en klappjakt som jag ska fixa ikväll. Andra år har det blivit så mycket fokus på maten men det vill jag ändra på nu.

Jag vill även passa på att önska alla en RIKTIGT GOD JUL. Hoppas att ni får en underbar dag med era nära och kära och att tomten kommer med något fint till er.

Många kramar Ida

4 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken jättefin blogg du har - hit kommer jag gärna igen!!!

GOD JUL - önskar Jes

Anonym sa...

God jul, ha det så mysigt!
Helena

Goa sa...

Hej vännen!

Jag önskar dig och din familj en
God Jul med massa värme och mys!
Må bäst-alltid!

Kram...

Gårdsromantik sa...

Så vackert med allt zink!

God fortsättning!

Kram Maud