måndag 8 december 2008

Tösens egen julgran

Här går julpyntandet sakta men säkert framåt. Idag hämtade sambon hem några minigranar och en av dem fick direkt en ny plats i E-s rum. Äntligen fick jag användning av plåtburken jag hittade på en loppis för några veckor sedan. Granen står numera i den, dock något ostadigt. Måste nog försöka finna lite stenar att stadga upp den med. Jag har inte pyntat färdigt i lilltjejjans rum men har i alla fall fått upp hjärtgirlangen som jag slitit med och även snögubben som får stå där inne i brist på riktig vara. E sover fortfarande i vårt rum men jag tycker ändå att det är viktigt att hon får samma julkänsla i rummet som storasyster. Annars är det lugnt här, ska försöka hinna sätta ihop delarna till pepparkakshuset som jag bakade igår. Det är mitt första och jag fick lite hjälp av min snälla mamma under baket. Men sätta ihop det ska jag försöka göra själv och jag ser verkligen fram emot att dekorera det. Ska försöka ta mig ner till stan för att handla lite godis att pynta med.

Ha det så bra!

Många kramar Ida

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Åh så söt gran!

Klart hon skall ha en egen!

Kram Maud

Malin sa...

Hej!
Tack! Blev så glad när jag såg att jag vunnit =)
Såna där smågranar är så söta, skulle också vilja ha några här.
Kram Malin

Anonym sa...

Vilken söt gran, så mysigt det ser ut, härligt!
Helena