fredag 12 december 2008

Utmaning och julklappar

Jag blev för ett tag sedan utmanad av Marit med bloggen Marit´s vita skrin. Idag tänkte jag därför lägga lite tid på att svara på frågorna:

  1. Publicera reglerna på din blogg.
  2. Svara på de sex 8-sakerna
  3. Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 Favorit program:

  • Greys anatomi
  • Desperate housewifes
  • Hells Kitchen (den elaka sidan av mig njuter)
  • Halv åtta hos mig (sambon och jag följer denna serie)
  • Vänner
  • Sex and the city
  • Nytt läge
  • Unga mödrar

8 saker jag gjorde igår

  • Jobbade
  • Bytte bajsblöja
  • Gick på loppis
  • Tittade på min dotters luciafirande
  • Hämtade nya skåpet från källaren
  • Sprang i flera affärer på jakt efter en luciaklänning
  • Städade och plockade efter familjen
  • Läste lite bloggar

8 saker jag ser fram emot

  • Julen (jippi)
  • Att min sambo ska vara långledig
  • Att barnen ska öppna sina julklappar så att jag äntligen får plocka fram alla nya Mailegsaker som jag köpt till dem i julklapp
  • Att 25 juli snart är här så att jag äntligen får gifta mig
  • Att få åka till stugan på Öland som vi hyrt i augusti
  • Att vi ska ha råd med en platt-TV så att jag får ordna i TV-rummet
  • Att vi ska ha råd att putsa om vårt hus.

8 Favorit restauranger

· Restaurang Torget

· Strandbaren

· Zeb Macahan

· A Hereford Beefstouw

Kommer inte på fler

8 Saker på min önskelista

  • En platt-TV
  • Ett omtapetserat TV-rum
  • Ett omputsat hus
  • En veranda
  • En stor madonna
  • En fransk kyrkoljusstake
  • Mer pengar
  • Boken Franske Stemninger

8 Personer/ bloggar jag utmanar

· Adoridadarling

· Susanne, Tidsmästarinnan

· Helena, Serline.se

Det får räcka med dem.

Som så många andra försöker jag finna tid att julpyssla en del. Det senaste jag gjorde var att slå in julklappar. Eftersom de flesta klapparna är till barnen och de inte uppskattar beige papper så kommer jag att ha de ”fina” paketen i min zinkbalja och de mindre ”fina” (dvs de med färgglada papper) i en säck. Jag har inte hunnit slå in samtliga paket men visar i alla fall hur zinkbaljan ser ut med sitt nya innehåll.

Bilder på vitrinskåpet kommer också inom kort. Har lite svårt att bestämma mig för om det blir tyg för glasen eller inte. Det kanske ni kan hjälpa mig att bestämma.

Många kramar Ida

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Kul med utmaningen, får fundera någon dag på den...
fina paket du har gjort, spännande att få se skåpet sen. Jag längtar så till jul, ska vara lite ledig då, skönt!
Helena