måndag 24 november 2008

En kopp te, levande ljus och en stund framför datorn

Sitter här nu med en kopp te, levande ljus och datorn framför mig. Har för ovanlighetens skull lyckats få båda flickorna att sova samtidigt så nu har jag äntligen lite tid för mig själv. Känns riktigt lyxigt, och det är knappt att jag vet vad jag ska göra med all den fritid det ger mig=) Ja valet är egentligen inte så svårt, att sitta framför datorn och slappna av är mitt senaste intresse och jag försöker få en stund över till alla andras bloggar varje dag. Det är verkligen inspirerande att kika runt på alla andras hem och jag har lyckats finna några riktiga favoriter som jag bara måste kika in till varje dag. Här hemma har det inte hänt så mkt nytt på inredningsfronten. Var nere i källaren och målade på mitt nya skåp. Känns så skönt att äntligen ha kommit igång och nu blir jag sådär ivrig att jag vill måla det en gång till redan ikväll. Tyvärr får det nog vänta till en annan dag. Är också i valet och kvalet om jag ska ha knoppar eller handtag. Älskar porslinsknoppar men tycker samtidigt att det är ganska fint med svarta handtag… jösses vilka problem man har. Ja ja när skåpet är färdigmålat får jag helt enkelt prova vad som ser bäst ut. Ska bli så himla kul att få skåpet på plats i matsalsrummet, hoppas nu bara att det gör sig så bra som jag vill tro. Annars måste jag hitta en annan plats för det eftersom jag verkligen tycker om modellen och inte vill sälja det.



Nej nu ska jag fortsätta att kika runt på alla andras bloggar, det jobbiga är bara att jag blir så sugen på att ändra om hela tiden.



Kramar Ida

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Vad mysigt det låter, jag håller med dig,det är så kul att läsa bloggar! Jag kan bli sittande hur länge som helst, hinner inte så mycket annat bara!? Kikar ofta in på din sida.
Ha de Helena

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen!
Tack för dina fina ord hos mig.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kramis Tess

Tidsmästarinnan sa...

Hej!

håller verkligen med dig, den där lugna stunden efter läggdags på kvällen är verkligen lyx...

du har något att hämta inne hos mig!
Kram
Susanne

Anonym sa...

Hej!
Vad mysigt det låter med tända ljus å en kopp te...
Kram