måndag 10 november 2008

Ännu en liten hörna

Som jag tidigare skrivit kommer jag endast att visa ett hörn i taget eftersom jag fortfarande inte är helt nöjd med helheten. Idag tänker jag visa ett hörn som jag är ganska nöjd med. Till skillnad mot resten av huset innehåller det faktiskt en detalj som är i mörkt trä - min pigtittare som kommer från mormor. Jag har inte haft hjärta att måla det vitt och nu tycker jag att det passar på bordet eftersom det faktiskt bryter av mot allt det vita. Bordet är också ett arv från min mormor, och det var från början ljusgrått med gulddetaljer. Det var fint, men det passade inte in så det hamnade under min pensel=) Jag är som sagt väldigt ombytlig så det blir intressant att se hur länge bordet kommer att stå i det hörnet med de detaljerna på. Jag flyttar runt våra saker för att hitta den perfekta platsen och min Gutt förstår inte alltid vad jag sysslar med. Men som tur är har han tålamod med mig.

Nej nu ska jag kika lite på Färjan och försöka städa undan den värsta röran som uppstått i vårt hem. Har jag tur hinner jag kika runt lite på några andra bloggar.
Kramar Ida

3 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Oj vad glad jag blir att jag får ligga i din länklista ;)

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Ida!

Tusen tack för dina gulliga ord, jag blir så glad! *kram*

Jätteroligt att du vill lägga mig på din länklista :)

Jag har tittat i din blogg och tycker den ser jättemysigt ut!

Kraaam
Mia

Adoridarling sa...

Hej! Kul att du vill tävla och att jag hamnar i din länklista!!

Jag känner igen det du skriver om att vara föräldraledig och varje dag fundera över hur man egentligen vill ha det hemma!! Fast jag tycker nog att det får ta sin tid att få i hop det "perfekta hemmet", tänk den dagen vi är klara med inredningen, vad ska man göra då??? =)

och en sak till, gungfåret som är med på en av bilderna är helt underbart!!