onsdag 5 november 2008

Vill ha, vill ha, vill ha

Är inne i en period nu då behovet att shoppa är otroligt stort. Det senaste fyndet, som jag inte ens vågat visa sambon än, är en "ljuskrona" från madame Stoltz som jag hittade idag. Den är verkligen helt underbar, och billig var den oxå, bara 110 kronor. Denna krona, eller stomme rättare sagt, kommer jag kunna variera i det oändliga. Nu till jul ska den självklart bli lite julig, med granris, röd/vita band och några fattigmanskulor. Till våren tror jag att den blir fin att dekorera med vit spets, och till sommaren med murgröna. Bild kommer så fort den kommit på plats.

Något annat som jag verkligen vill ha är en ny lampa till köket, och tyvärr har jag fastnat för den kristallkrona som kommer från House Doctor. Den är tyvärr inte elektrisk, men eftersom jag är mer estetisk än praktisk tycker inte jag att det spelar så stor roll att belysning endast går att få med hjälp av stearinljus. Tyvärr är inte sambon överens med mig angående det. Vi får se vem som vinner kampen...=)

Några andra fynd som fick följa med mig hem igår när jag skulle veckohandla (mat alltså) var 3 nya lyktor. Ni kan aldrig gissa vart jag hittade dem.... Fyndlagret. Jag är så kär i mina nya lyktor och de var inte särskilt dyra heller vilket ytterligare förstärker min kärlek till dem. Bilden nedan visar 2 av fynden, ännu en gång är inte sambon helt överens med mig. Han har en konstig idé om att veckohandlingen enbart ska innebära shopping av mat...


Nej nu ska jag gå och lägga mig imorgon har jag massor att uträtta.
Kramar Ida

1 kommentar:

Millas hem sa...

Jättecharmiga lyktor!
C