måndag 3 november 2008

Vill så mkt

Usch jag är inne i en period då jag ser allt jag vill göra, men varken hinner eller har råd att infria alla mina "drömmar". Det är verkligen livsfarligt att vara föräldraledig, man går hemma om dagarna och inser hur mkt man vill förändra i hemmet. Är faktiskt avundsjuk på dom som kommer hem och är nöjda med hur deras hem ser ut och som kan trivas fast att inte allt är precis som dom tänkt. Jag vet precis hur jag vill att mitt hem ska se ut, men vägen dit är så himla lång, och dyr. Jag börjar äntligen få kläm på vilken känsla jag vill ha, men har varken möblerna eller småprylarna för att komma dit. Men jag tänker inte ge upp, utan jag kommer att ta ett rum i taget och därmed försäka att slutföra det jag tänkt åstadkomma, det vill säga mitt "drömhem".

Just för tillfället finns det endast 1 hörn i hela huset som jag känner mig helt färdig med, och det tänkte jag därför lägga upp en bild på. Framöver kommer jag mest att lägga in bilder på detaljer som jag gillar, men så fort ännu ett hörn känns färdigt kommer bilder på resultatet.

Här till höger kan ni se hörnet som känns färdigt. Där finns en dörr som jag hittat på en loppis och sedan målat samt slipat, den vita korgstolen som jag fann på blocket, samt det lilla men underbara gungfåret som dottern fick i jul-/födelsedagspresent av oss och mormor.

Inga kommentarer: