fredag 21 november 2008

Loppisrunda

Igår var det en kanondag att åka på loppis. Jag kände så fort jag kom in i loppislokalen att ”idag kommer jag att hitta något” och det gjorde jag också. Tyvärr kunde jag inte handla allt jag fann men en del saker fick följa med hem i bilen. Detta trots att jag egentligen bestämt för att ta det lugnt med shoppandet denna månad=) Men men från och med nu ska jag ta det lugnt och inte handla en massa. Ska faktiskt hålla mig en bra bit ifrån alla mysiga butiker (ska bara handla några Mailegflaggor först, men efter det). Fynden jag gjorde igår bestod av en pall, en fin kakburk och en fin tvättbräda. Det som var skönt med pallen och tvättbrädan var att jag slipper måla dom, de kommer få fortsätta vara trärena. Min sambo är faktiskt chockad över detta och han tyckte till och med att jag borde måla pallen eftersom den inte passar in bland allt det vita, men jag tycker att det är fint att den bryter av.

Nej nu ska jag åter sätta mig framför TV-n en stund, är en stund kvar av Singing Bee.

Kram



5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst e det roligt med loppis, jag vill så mycket nu bara så det är lite svårt att hinna allt. Ska måla brickan imorgon, hoppas att det blir bra.Känner också att jag har handlat mycket, det är ju så mycket man vill ha
fina fynd du gjort!
mysig helg Helena

Gårdsromantik sa...

Den där stolen var för charmig!
Inte kan man gå från en loppis tomhänt ;-)

Kram Maud

Marits vita skrin sa...

Pallen var superfin och en sån tvättbrada har jag oxå fyndat på loppis.
Den ska stå i min framtida Lantlivs-anette inspirerade tvättstuga.

Kram kram

A home far away sa...

Härligt när man hittar så många fina saker:-
Har inte hunnit med någon loppis på min lilla visit i Sverige:-

Ha en fin söndag
Kram Gunilla i Singapore

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen så roligt att du kikade in till mig. Visst är dom underbara maileg tomtarna, har just fått påfyllning på alla modeller men det är en strykande åtgång. Ha en fortsatt mysig helg.
Kramis Tess