onsdag 12 november 2008

Äntigen en maileggris

Jag har sedan september varit på jakt efter varsin maileggris till mina små flickor. Tyvärr har de varit slut överallt och en ny leverans har inte beräknats förrän närmre jul. Eftersom jag inte ville missa dessa grisar så bad jag en butik att ringa mig när de inkom i sortimentet. Så igår ringde de äntligen. De hade fått hem 6 nya grisar, 3 i svart/vitt och 3 i röd/vitt. Jag blev lite besviken eftersom jag egentligen vill ha dem i rosa, men eftersom detta inte verkade finnas så bad jag butiksägaren att lägga undan 2 röd/vita grisar till mig. Av ren nyfikenhet sökte jag efter maileggrisarna på nätet idag och gissa om jag blev glad när jag upptäckte att butiken Små Ting hade fått hem grisar i färgen rosa. Jag beställde 2 direkt och har nu avbeställt de 2 andra. Visst är den lilla grisen helt underbar, sådan känsla. Man kan bara inte låta bli att tänka på Lotta på bråkmakaregatan Bilden är från Små Ting

Grisarna kommer flickorna att få i julklapp och grisen som Ellie ska få är en present från hennes gammelfarmor. Tror att hon kommer att uppskatta grisen även som stor eftersom den är så mysig.
Nej nu är min kväll förgylld och nu blir det en kopp te framför Mowgli.
Kram på er!

1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Åhhh, dom är ju för underbara dessa söta grisar...jag var bara tvungen att köpa en åt mig själv..hii..hii
Jag förstår att du allra helst ville ha dom i rosa, dom är sötast..
Tack för de fina orden inne hos mig...
Kram Anette