torsdag 13 november 2008

Nytt projekt

Jag har länge känt att det fattas ett vitrinskåp i vårt vardagsrum. Ett skåp där jag kan ställa saker jag tycker är vackra, men även ställa undan saker som jag inte vill att alla andra ska se. Tyvärr är jag ganska kräsen, och även om drömmen vore ett fint skåp från House Doctor så ligger det långt utanför min budget. Men så igår hittade jag äntligen ett skåp som känns bra. Det är ett helt underbart vitrinskåp (tycker iaf jag) och jag bara måste ha det. Sedan ska erkännas att jag inte är helt säker på om det kommer passa på den uttänkta platsen men om det inte gör det kommer jag att ställa det någon annanstans i vårt hus. Det som är lite kul med det här vitrinskåpet är att det även är en sekretär. Vi ska hämta skåpet imorgon och det ska faktiskt bli kul med en liten familjeutflykt.

Bilden till höger är lånad från blocket men jag har redigerat den lite=)
Skåpet kommer få ny färg, vit såklart, och nya handtag. Hur de kommer se ut har jag inte riktigt bestämt. Alternativen som jag pendlar mellan är svarta handtag eller porslinsknoppar. Få nog avvakta och se vad som känns bäst.

Ohh... vad jag ser fram emot att komma ut imorgon. Ska bli så kul att få komma iväg lite.
Kramar

3 kommentarer:

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Vad kul att du tittade in till mig ;)
Nej, bokstäverna kostar 300 kr sen tillkommer frakt på ca 50 kr.
Jättefint skåp ni har köpt...man ser ju att det kan bli hur fint som helst.....
Ser fram emot att få se förvandlingen...
Kram Malin

Millas hem sa...

Hejsan!
Tack för titten hos mig!

Ditt skåp kommer att bli jättefint, det vet jag för att jag har också vitmålat ett skåp som påminner lite om ditt. Vitfärg kommer att göra susen!
Har precis målat ett blocketfyns själv...en köpmandisk och jag blev jättenöjd!
Ha en bra helg! Med hämtning av skåp och ....kanske målning?! :)
Kram C

Lallis - liv och leverne sa...

Det kommer att bli kalasfint:) Och ha nu så kul i helgen!
Kram Lallis