tisdag 18 november 2008

Min första strut

Efter att ha sett alla vackra strutar hos alla andra bloggare tyckte jag att det var dags att testa att tillverka en strut själv. Jag hade sedan innan notpapper och lite spets och tänkte att dessa säkert skulle passa och innan jag vågade börja satt jag och googlade lite efter bra beskrivningar på hur man gör. Tyvärr hittade jag ingen utförlig beskrivning men fick iallafall hjälp av att läsa lite hur andra bloggare gjort. Efter att ha klippt ut ett mönster vågade jag börja klippa i notpappret och sedan var det bara att rulla. Struten kom till men nu blev det istället svårt att dekorera. Jag är alltid lika tråkig och försiktig i början med alla mina projekt, de blir liksom ganska bleka. Så efter att ha satt dit lite spets så tillverkade jag ett litet kors och fäste på struten och tada... struten var klar (dock fortfarande lika menlös). Men men, jag kommer att tillverka fler, och den här struten fick följa med till en av mina bästa vänner som idag bjöd på jättegod fika (chokladscones, mums).

Jag hoppas att hon kan göra något roligt av den och nästa gång jag ska tillverka strutar ska jag ha mer hemma än bara papper och spets.
Ha en fortsatt bra kväll.
Kramar Ida

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har precis upptäckt din blogg, så mysigt du skriver, jätteroligt att titta in. Jag har precis börjat bruka allvar med min sida, upptäcker mer och mer fina bloggar, Såå mycket inspiration man får. Lägger in dig som länk, hoppas att det är ok.
Hälsningar Helena

Tidsmästarinnan sa...

åh vad fin den var! inte alls menlös, den är ju helt superfin!
vad snälla ord du skrev inne hos mig, jag blir ju jätteglad om du vill länka förstås!!

Lycka till i utlottningen nu!
Kram
Susanne