söndag 15 april 2007

Soffan nästa

Nu har min annons på vår tygsoffa funnits på blocket i snart en vecka och det enda som hänt är att två personer har mailat. Soffan står fortfarande kvar på övervåningen och tyvärr är den fortfarande beige. För det är egentligen det enda problemet, färgen. Jag vill ju ha en vit, en vackert kritvit soffa med ett lapptäcke i för att skydda mot kladdiga barnfingrar o klumpiga sambos. Vi var på Ikea i fredags och provsatt Ektorp och Ekeskog. Sambon vägrade Ektorp, han tyckte att man satt alldeles för rakt o att den var för hård...grrr... Men han skulle kunna tänka sig en Ekeskog. Tycker inte att den är lika snygg men kan hålla med sambon om att den faktiskt var mkt bekvämare att sitta i, om man nu ska vara petig med en sådan sak =). Det kommer dock inte bli en ny soffa förrän vi blir av med den gamle så det känns ganska hopplöst.

Men så kom jag faktiskt på en ny lösning igår. Jag skulle kunna sy ett vitt överdrag då jag trots allt har en mamma som är en fena på att sy. Efter att ha pratat med henne är nu det kvarstående problemet vart jag ska hitta ett vitt slitstarkt tyg. Förslag ngn??

Såhär ser soffan ut. Den är verkligen helt underbar att sitta i, och jag tycker om modellen. Skulle vara toppen om den kunde skifta till vit så att jag slapp sälja den. Obs! Titta inte på övriga inredningen. Vi har inte påbörjat ngn renovering på övervåningen (förutom i Theas rum) så därför har jag inte heller brytt mig om möbler eller annat. Kommer dock att måla bordet inom en snar framtid.

11 kommentarer:

Jordgubbar med mjölk sa...

Jag tycker er soffa såg jättefin ut! Det går inte att sy ett överdrag till den då, eller låta någon göra det? Synd att sälja en så mysig soffa!

Stina sa...

Jag tycker att soffan är jättefin som den är, pluttgumman. Puss Stina

Anonym sa...

Köp lite vit färg så löser sig allt ska du se:)

Anonym sa...

Hej hopp! Kikar förbi och vill vinka hej :)

Hem och Lycka sa...

Soffan är superfin!! Är det en soffa från IKEA? För i sådana fall så säljer www.bemz.se överdrag till vissa av deras modeller..

Ida sa...

Jordgubbar med mjölk: Jo jag trivs jättebra med modellen, men det är färgen som känns så fel. Min mamma o jag har pratat om att försöka sy ett överdrag, vet bara inte vart jag ska hitta ett vettigt tyg.

hemma på landet: Du är så go, tycker egentligen soffan är fin jag med, men det känns som den skär sig mot det vita i TV-rummet dit jag vill flytta den.

mia: Soffan är från en lokal möbelhandlare som tyvärr kursat. Har frågat EM vad det skulle kosta med nytt överdrag, och fick summan 8 000:-. Det får man ju en ny soffa för =(

Hulda sa...

Jeg likte sofaen deres veldig godt! Den har fin fasong, og stil.

johanna sa...

Hej
hoppas att det inte gör något att jag la till dig på min lista,tycker att du har en så himla mysig blogg du är jätteduktig
/johanna

Nina sa...

jag tycker soffan är snygg som den är....

Nina sa...

jag tycker soffan är snygg som den är....

Ida sa...

Hulda: Vad snäll du är. Ja jag önskar att det gick att bleka tyget eller ngt. För soffan i sig är faktiskt fin, önskar bara att jag valt en vit när den inhandlades.

Johanna: Jag tycker att det är jättekul att du lägger till mig på din lista. Ser dig o ditt hem som en stor förebild.

Styggalillaloppan: Vad du är snäll o go!