onsdag 4 april 2007

Så har man spenderat pengar igen

Så var man hemma igen, fattigare än jag var innan jag åkte. Idag har svägerskan & jag tagit en tur i inredningsmetropolen Tranås. Jag kan inte förstå hur en stad som inte är större än denna kan hysa så många fina och underbara inredningsbutiker. Jag kan gå i flera timmar och bara titta, och har jag bara pengar kan jag även köpa, massor! Fast idag tillät inte ekonomin för stora utsvävningar så jag har endast handlat det jag verkligen inte klarade att leva utan =)

Dessa plåtburkar - *älska*, ska stå på mitt nya, snart vita, skrivbord och i dessa ska jag förvara sytillbehör. Den rosa med prickar är design Birgitta Dahl.
Dessa har inhandlats i butiken Mollys hus


I en annan favoritaffär köpte jag bland annat denna "kristallampa" i vilken man ska ha ett värmeljus. Tycker den är jättesöt och tack vare att några "kristaller" lossnat, vilket är snabbt fixat, så fick jag den 20% billigare=). Jag fyndade även 6 kryddburkar för 50:- i samma butik, samt en liten skopa, ett Yankee Candle och en liten nalle till vår tös.
Kommer från butiken [forma rum]

Handlandet slutade inte där, jag var ju tvungen att springa in och handla lite mer eftersom vi faktiskt hade 10 minuter på oss innan vi var tvungna att åka hem till våra barn;). Så då inhandlades dessa små söta godsaker:

Från butiken Moster Malla

Och sist men inte minst kan jag inte låta bli att skryta med mitt och svägerskans fynd. Vi blev rekommenderade en loppis av en butiksägare och sprang dit lite lagom stressade (jag var bara tvungen att hitta några fina glasmanschetter). När vi kom fram till loppisen stod det att det var halva priset på allt onsdagar, torsdagar och lördagar - jippi. Vi rusade in i butiken, jag fann direkt det jag sökte och svägerskan fick syn på två vackra kandalabrer. Vi tittade på priset, 580:- för 2 stycken och sen halva priset på det. Snacka om fynd, det blev alltså 280:- för de båda och sen tog vi varsin. Behöver jag tala om att vi båda satt och myste hela vägen hem från Tranås=)




15 kommentarer:

hulukvarn sa...

vilka fynd du gjort!!! vilken kandelaber!!ha en glad påsk!

Mrs M sa...

Åh, vilka fynd! Jag var också i tranås för några veckor sedan och jag håller med dig, man blir imponerad över utbudet. Här där jag bor (i Linköping) skulle det behövas fler roliga inredningsaffärer! Mollys hus var tyvärr inte öppet, men jag ska dit igen och då blir jag farlig:-)... fina greengate burkar du har köpt :-). Stor kram och glad påsk!

Stina sa...

Kram tillbaks till dig.

Oj, vad fina saker du har skaffat dig. Verkligen! Stina

Mrs M sa...

Lite linköpingstips... EPOK gillar jag och dit har du ju redan hittat. Lite längre upp, runt stora torget, hittar du E-TEAK, o´hara och systrarna grön på apotekargatan. På Gågatan mellan trädgårdstorget och hospitalsgatan ligger en bra affär som heter Handplockat, den har det största utbudet på lantliga inredningsprylar. Sedan måste jag ju tipsa dig om Unnerstad gård som ligger en bit utanför stan, mot Åtvidaberg/ Bankekind. Där är det riktigt mysigt med café och många danska märken... jag vet inte vilken stad du kommer ifrån, men jag antar att vi bor ganska nära varandra. Jag vill gärna ha tips också till semestern :-)... älskar att åka på endagsutflykter till små inredningsaffärer!

Stina sa...

Men du är väl för söt och go du. Kram Stina

Hulda sa...

Så koselig blogg du har! Jeg fant den nå nettopp hos en annen svensk blogger.

Jeg har også kjøpt av det rosestoffet fra Åhlens, jeg tenkte å lage sommerputer til terrassen av det, og også kombinere det med andre ting, i en quilt.
Syns gardinkappen din ble fin. Så også at du funderer på å male kjøkkenbordet hvitt. Hmm, vet ikke helt hva jeg ville gjort, det er ikke så enkelt å male et så stort bord, syns jeg.

Kjøkkenbordet og stolene våre er laget av kirsebærtre, det er kjøpt nytt, men er i gammeldags stil med klaff. Bordføttene er malt hvite, mens bordplata er i kirsebærfarge. Stolføttene og ryggen er hvite, og sitteplata er i kirsebærtrefarge. Det er veldig fint, så kanskje det var et tips?

Vil gjerne linke til deg. :) du finner meg på; http://huldals.blogspot.com
jeg har bilder av bordet og stolene i mars. :)

Den boksen med prikker fra Lisbeth Dahl har jeg også. :)

Mrs M sa...

Nej, jag tar inte illa upp- tvärtom, jag blir glad. Det är ju jättekul att du vill länka till mig, jag lägger gärna till dig med! Kram

Stina sa...

Det går så bra så...Puss Stina

Josefine sa...

Det var verkligen fina fynd du har gjort! Jag gillade kandelabern och plåtburkarna extra mycket! DEt är faktiskt sådana saker som man INTE kan leva utan! :) Vilken fin blogg du har. Hit kommer jag igen! Kramar från Josefine

Gypsy Purple sa...

Wishing you and your family a happy and blessed Easter

Hem och Lycka sa...

Ojoj vilka fynd du gjort - förstår att ni mös på vägen hem! :-)

Hulda sa...

Hei igjen! ser at du har linket til butikkbloggen min, jeg har en "vanlig" blogg også. Den oppdaterer jeg hver dag, nesten. Den finnes her; http://huldals.blogspot.com

Hadde vært gøy om du tittet innom. :)

Nina sa...

så fina ting du hittade . kandelabern var jättefin!

Nina sa...

du vet väl att mollys hus har en webshop också samt en blogg?
www.mollyhus.se
www.mollyshus.blogspot.com
men det kanske du visste?

SOFIE sa...

Åhhh vad roligt att shoppa =) Kristallkronan var hur söt som helst!! och allt annat också =) Puss!!