söndag 8 april 2007

I brist på annat...

Just nu pågår många projekt här i huset; trappan ska slipas, möbler ska målas och väggar ska tvättas med målartvätt. Men på ngt konstigt sätt hamnar jag ändå här=) Slipningen av trappan kommer sambon sköta medan det andra ligger på mitt bord, men tyvärr kan jag endast måla på kvällstid då tösen vår sover. Så nu känns det som att jag får hitta på ngt annat att visa eftersom det var evigheter sedan jag skrev ngt nytt.

Jag älskar att få dela med mig av det jag lärt mig av andra eller kommit på själv. Tycker att man lär sig mest av varandra och inte från böcker. Så därför kommer jag då och då att lägga ut lite tips på denna blogg, och jag hoppas att ngn kanske får nytta av dem en dag.

För en knapp månad sedan hade vi vårt första barnkalas för vår lilla 1 åring. Eftersom barnen som skulle komma på kalaset var allt från 1 månad upp till 5 år kände jag att en fiskdamm med vanliga godispåsar var uteslutet. Efter att ha funderat lite kom jag på att jag kunde göra små tygpåsar istället för att ha papperspåsar, och sedan fylla dem med lite smått o gott. Så sagt och gjort, efter att ha provat mig fram till hur man syr tygpåsar (hade aldrig gjort det innan) tillverkade jag 9 stycken på en kväll. Det var verkligen jättesmidigt. Innehållet i påsarna varierade, men samtliga fick varsin Bamse-pixiebok samt en Twix till mammorna. Några fick hårspännen, andra diadem, tofsar, tygskallror eller gosedjursnyckelringar.Så här såg de små påsarna ut.

12 kommentarer:

Stina sa...

Vad gulligt du gjort. Kram Stina

Hulda sa...

Fin pose du har sydd, var nok et fint selskap. :) fint at du legger ut ideer på bloggen, det er alltid godt å få inspirasjon.

Du spurte i min blogg om hvordan jeg endra bakgrunnen. De blomstene har jeg selv redigert og lagt inn som bakgrunn. Det er mannen min som har hjulpet meg med å få alt til å se bra ut. Han gikk inn på template og ordnet noe, dessverre kan jeg ikke forklare hvordan det er gjort. Det var ikke så lett.. Men, du kan forandre farger på bloggen enkelt, da går du bare inn i layout, og velger andre farger. Håper du får det til!

Stina sa...

Tack, gumman! Ha en bra dag. Puss Stina

Nina sa...

dotterns kalas var en mardröm....
men så hade jag inte tänkt igenom den heller som man kanske borde...men vilka tjusiga påsar du sydde duktig du är kram

Nina sa...

jag länkar till dig hos mig hoppas det är ok! kram

Stina sa...

Haha...annars får du väl komma på min loppis i sommar. Kram Stina

Hem och Lycka sa...

Men vad gulligt! Superfina påsar!

Hem och Lycka sa...

Lägger in din blogg som länk på min egen nu - är det ok? Vill inte missa dina inlägg, gillar din blogg skarpt! :-)

SOFIE sa...

Åhh vilken mysig idé! Påsarna var verkligen jätte fina! vad duktig du är!! Vilken rolig grej! Puss puss!!

Stina sa...

Jadu, hon säger ingenting. Fast jag frågar först. Men vissa möbler är inte bestämda vems det är.
Att byta fåtölj var inte svårt när hon fick den stora.:-) De andra möblerna är hennes,i rummet.

Kram Stina


Hon är en sån som tycker om att ändra lite, precis som sin mamma. :-)

SOFIE sa...

Hihi den sjukdomen lider jag också av ;) Kul att du "hälsade på" *glad* =) vad gullig du är! ja det känns så.. men det finns MYCKET att göra, så det tar nog sin lilla tid.. =) Puss å kram!!

Nina sa...

thea man kan inte kommentera på ovan inlägg....