onsdag 11 april 2007

Projekt syhörna/pysselhörna

Åhhh vad jag känner mig lycklig just nu. Sen ett tag tillbaka har jag känt att jag faktiskt behöver en hörna där jag kan sitta och fixa så mkt jag vill. Efter att ha tittat på blocket fann jag det jag sökte, ett enkelt skrivbord i furu som skulle passa perfekt under fönstret i hallen. Där skulle jag kunna sitta o mysa många kvällar utan problem. När jag bearbetat sambon lite fick skrivbordet godkänt och en knapp vecka senare hämtade jag det i Eksjö.

Ännu en vecka senare har min pysselhörna kommit en bra bit framåt. Skrivbordet har blivit lite shabby vitt och fått nya knoppar i porslin (från Mollys hus) Tyvärr tog jag ingen före bild då det var isärplockat när jag kom hem, men jag hittade ett likadant på blocket och klistrar därför in en bild på det samt såklart bilderna som visar hur det ser ut idag.

FöreEfter












Jag är så glad för nu är ett projekt snart i hamn, nästa blir att måla mitt nya linneskåp, nästa att måla köksbordet, nästa blir att sy överdrag till stolarna i v-rummet, nästa blir..... jag kan nog hålla på hur länge som helst. Är inte lika glad längre faktiskt:(
Ha en bra dag, eller snarare kväll. Kramar Ida

9 kommentarer:

Nina sa...

Tänk att färg gör sådana underverk. Blev hur fint som helst . Ha en härlig dag kram

Ida sa...

Styggalillaloppan: Du är alltid så snäll o go. Har varit inne o kikat hos dig flera ggr, men du har visst inte skrivit ngt sen kaffeinlägget. Blir dock alltid lika kaffesugen när jag ser det (fast att jag egentligen bara dricker te=)) Många kramar Ida

Hulda sa...

Pysselbordet ditt ser veldig fint ut! Du har virkelig fått det pusset fint opp. Nydelig den lampen du har på bordet. Kos deg med pysselet. :)

Stina sa...

Så där ska det se ut ja. :-)
Nu är du väl nöjd. Puss Stina

Ida sa...

Hulda: Tack så mkt, jo jag hoppas att min nya hörna ska inspirera mig så att jag faktiskt börjar skapa en massa nytt=) Lampan är faktiskt arv från min bortgångna mormor.

Stina: För en gång skull känner jag mig faktiskt nöjd med ngt, får se hur länge det vara bara=). Kram på er

Hem och Lycka sa...

Men åå vad fint det blev!!

Stina sa...

Haha. ja, kom hit så ska du få en kanna. :-) Puss

Stina sa...

Tack, gumman! Nja, stort vet jag inte. Eller så är det det. Vet inte vad jag ska säga. Det ser mindre ut på utsidan än vad det är. Vi har ju inredd källare. Där bor två av barnen. Puss Stina

Nina sa...

funderar på att ta fram penseln i helgen ....vi få se . ha nu en härlig helg hoppas du får mycket sol och utevistelse....kram