måndag 19 januari 2009

Tack...

Idag vill jag tillägna dagens inlägg till min underbare sambo. Han inledde min dag med att bjuda på nybakade scones varav den ena var formad som ett jättestort hjärta. Därefter försvann han och T in på toaletten där jag hörde hur vattnet började porla och när jag blev inropad dit fick jag se de tända ljusen på badkarskanten och paketet som låg på toalettstolen (vi har en minitoalett därav paketets placering). Min älskling hade köpt mig en tidning och tanken var att jag skulle få ligga i badkaret och slappna av med min nya inredningstidning. Visst är han underbar. Han hade verkligen ansträngt sig och innan han lämnade mig bad han mig att bläddra i tidningen och vet ni vad som låg där – ett ”presentkort” på Franske Stemninger. Han vet hur mycket jag vill ha den boken men har själv haft svårt att få tag i den. Så nu kan jag själv försöka istället vilket nog kommer att gå lite lättare eftersom jag vet vart jag ska leta. Så min dag började på ett otroligt skönt sätt och det har jag min Gutt att tacka för. Ska försöka att bjuda igen när det blir hans tur att fylla år.

Vill innan jag slutar erkänna något som känns så otacksamt. Tidningen jag fick idag till badet var ”Sköna hem” och Gutten hade verkligen försökt hitta en bra tidning bland alla på hyllan. Sköna Hem var den som han tyckte verkade mest passande men när jag bläddrade i den blev jag så besviken. Inte på Gutten utan på tidningen. Det fanns inte ett hem med lantlig fransk stil så långt ögat nådde, utan bara ultramoderna hem som definitivt inte känns intressanta för mig. Jag trodde precis som Gutten att Sköna Hem blandade sina reportage och åtminstone hade med något från båda stilarna. Men nu vet både han och jag att så inte är fallet och jag gav honom en hint om vilka tidningar som jag tycker om ifall han vill överaska mig fler gånger. Däremot ska jag snart ha en mysig stund med den tidning som idag kom med posten – nämligen mitt första nummer någonsin av Hem & Antik. Det blir att krypa upp i soffan med tidningen, en kopp te och en bit mörk choklad. Nej nu är det bäst att sluta och börja läsa istället.

Ha en underbar kväll. Kramar Ida som idag har blivit 1 år visare=)

7 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Grattis på födelsedagen Ida. Vilken härlig karl du har, nybakat, bad och tidning. Inte illa.

Ja, sköna hem är inte min favorit heller. Men ibland överraskar dom faktiskt.

Ha en fortsatt härlig födelsedag.
Kram

Unknown sa...

Grattis Ida!
Hade vi alla haft perfekta makar hade de ju aldrig kunnat överraskat oss, eller hur? Därför är det ju så underbart när de anstränger sig så!
Jag jagar också det perfekta hemmet men försöker lägga band på mig, tyvärr kan man ju inte shoppa som man helst skulle vilja.
Köket renoverade vi för 10 år sen och då var det inte vitt och lantligt som gällde, suck!
Kram Katarina

Adoridarling sa...

Grattis!!
Vilken blivande make du har, verkligen omtänksam!!

Jag som inte är helt inne på den lantliga stilen utan även gillar modernt, engelskt, new england, asiatiskt osv osv gillar Sköna hem, men jag håller med om att de är lite enkelspåriga med hemmen de visar, måste vara blandat i en tidning tycker jag!

Vill också säga att borden i förra inlägget var väldigt fina bägge två!!

Och just det, om inlägget innan, man blir ju galen ibland när man tittar på alla bloggare med de "perfekta" hemmen (som de själva säkert inte tycker är just perfekta utan också längtar efter andra saker som andra bloggare har osv osv) men min svärfar hävdar bestämt att ens hem inte får bli färdigt, då tar äktenskapet slut. Man måste nämligen ha gemensamma projekt att se fram emot och hålla på med! Jag håller med honom till fullo! (en utmärkt ursäkt att ta till när man irriterat glor på just det där hörnet som man aldrig får till!) Oj, det blev en lång kommentar det här =)
kram Maria

Anonym sa...

Grattis!
Vilken uppvaktning, inte dåligt!
Håller med dig om Sköna hem, för mycket nytt...
Helena

Goa sa...

Hej söta gulliga Ida!
Grattis i efterskott!
Vilken mysig uppvaktning...*lycka*!

jag vill sååå tacka dig för alla varma kommentarer! Jag blir så himla GLAD..:)
TACK!

Och du...jag bara blandade i lite lagom m. svart i min vitfärg, tills jag blev nöjd..:)
Lycka till!

Största kramen till dig vännen...

lottens vita och gröna sa...

hallå och största grattiskramen till dig, åhhh så fin gåva och överraskning av din man, läste din kommentar, det är så himla svårt det där att hålla kvar, är likadan där...lycka till till oss båda, varmkram lotten

Zouphie sa...

Grattis lite så här i efterskott!:)
Gud så mysigt det lätt med en ny tidning och ett varmt bad, synd bara att den inte var som u förväntat dig... jag har också köpt inredningstidningar ibland och blivit jättebesviken då de bara har riktat in sig på en speciell stil.

Hoppas din födelsedag varit bra annars:-)

Kramar!!

PS: Du får säga till om du vill ha tillbaka din pärm snart, jag hade tänkt komma förbi med den någon gång i nästa vecka men om du behöver den tidigare så är det bara att säga till:) Tycker den är så mysig och sitta och bläddra i, så mycket ideér man får.