söndag 11 november 2007

Theas andra fars dag

Idag var det andra gången i Theas liv som hon fick fira sin pappa och andra gången i mitt liv som jag inte kunde fira min. Tänk vad konstigt livet kan vara ibland, och vilken tur det är att det finns små mirakel som gör livet lättare efter att man förlorat någon som betyder massor för en. Nog pratat om det... Thea inledde dagen för sin pappa med att baka hjärtscones (mamma hjälpte ju till en hel del såklart). Såhär blev sconesen när de var klara, gjorde 4 st. Syns ju iallafall lite att det ska föreställa hjärtan. Det är verkligen busenkelt att baka scones och jag tänker försöka göra det till en tradition att baka scones minst en helgmorgon varje vecka för att "fira" att det är helg. Minns så väl helgmorgnarna när jag bodde hemma... min mamma såg alltid till att frukosten skulle vara extra mysig och god för att man skulle känna att nu var det helg. Vill ju att Thea ska känna så också.

På bordet stod även paketet som Theas pappa (min sambo) skulle få när han vaknat efter sin sovmorgon. Eftersom han länge pratat om en ny Mp3 spelare innehöll paketet en sådan. Tyvärr blev det ingen vit utan det blev en svart, men man kan ju inte få allt här i världen=) Denna Mp3 spelare passar väldigt bra när man ska jogga vilket min kära faktiskt gör ibland.

I övrigt har dagen bestått av en hel del ätande. Innan vi åkte hem till min mamma där vi skulle fika hann jag med att baka en ananaspaj som är en stor favorit hos mig. Tror faktiskt att den även uppskattades av övriga familjemedlemmar=) Vi var även och firade svärfar och då passade vi på att äta en supergod middag som svägerskan och svågern tillagat. Som avslutning på allt ätande blev det kolapaj som svärmor fixat - mums och nu sitter jag här framför datorn och lovar heligt mig själv att imorgon börjar min nya diet!! Får se hur det går....

Inga kommentarer: