onsdag 27 juni 2007

Läääänge sedan!

Två månader sedan sist jag skrev. Blev chockad när jag insåg att det var så länge sedan som jag senast var inne på min egen blogg. Men det är så himla typiskt mig, ibland går jag in för ngt till 150% och då är det bara det som existerar, medan jag andra gånger inte orkar lägga så mkt energi på ngt så då blir det inget istället. Samtidigt skyller jag lite på sommarens ankomst, har inte känts så intressant att sitta framför datorn när det finns så mkt annat att fixa med utomhus. Vad har hänt sen sist.... hmmm... listan kan nog göras ganska lång.

* Jag har målat köksbord och kökssoffan vit (bilder kommer så snart jag sytt färdigt kuddöverdragen).
* Jag har målat färdigt linneskåpet (även här kommer bilder när jag pyntat färdigt den).
* Jag har fixat en ny rabatt på framsidan vid entrén.
* Jag har planterat allt i grönsakslandet.
* Jag har planterat de växter som jag fick från svägerskans föräldrar (massa syrenskott, skott från en schersminplanta, o skott från en spireahäck)
* Sambon o jag har monterat upp den nya gungan till Thea (blev en träställning precis som jag önskat)
* Vi har planterat ett träd på framsidan (när det växt till sig kommer där stå ett bord o två stolar i järn)
* Jag har oljat in sandlådan och sambon har placerat den på baksidan.
* Jag o sambon har målat parkbänken Thea fick av sin mormor.

Jag har nog inte nämnt allt här men samtidigt känns det oviktigt. Huvudsaken var att jag själv skulle få en översikt över att jag faktiskt har hunnit en hel del den senaste tiden fast det inte känns så för mig. Min energi har bara runnit av mig o inspirationen jag ett tag kände är bortsprungen. Nu ska jag försöka få den åter, inredning är trots allt min största hobby och tack vare inredningssajterna o alla andras fina bloggar kunde man hela tiden utvecklas. Så se upp för snart är jag inne o snokar hos er igen.
Kramar

5 kommentarer:

Hulda sa...

Koselig at du var innom igjen, hadde nesten trodd du hadde gitt opp blogginga. :) gleder meg til flere bilder her inne. :)

Hem och Lycka sa...

Skoj att se ditt nya inlägg. Har kikat in då och då..

Nina sa...

Åh jag har saknat dig såååååå. Välkommen tillbaka och hallå ingen press på att man är tvungen att blogga ? Det ska ju var kul att dela med sig eller hur och tid måste man ju ha ! Ser framemot härliga bilder på dina projekt ....
kramar i mängder

Mikkeline sa...

Fint at du er tilbake igjen. Det er vel naturlig at det ikke blir så mye blogging i denne årstiden, vi får ta det igjen til høsten og nyte sommeren nå. Ha fortsatt fin sommer!

Nina sa...

men hallå vart tog du vägen då? har inte sett skymten av dig ...
kram