fredag 30 mars 2007

Tips sökes=)


Att man aldrig blir nöjd. Efter att länge sökt efter blommigt tyg hittade jag till slut ett jag gillade på Åhléns. Tyget inhandlades och samma kväll satt jag inpå sena natten och sydde. Jag kände mig nöjd med mina nya gardiner till en början men snart tyckte jag att det såg kalt ut med bara en "kappa". Jag funderar därför på om jag ska köpa tunna vita gardiner och ha på sidan om "kappan". Vore verkligen tacksam om ngn orkar dela med sig av sina åsikter.

Förutom detta banala problem har jag även svårt att bestämma mig beträffande om jag ska måla vårt furuköksbord vitt eller ej. Skulle även här vilja veta vad andra tycker. Ett dilemma angående detta är att vårt vita kök är "Ikeavitt" och inte så vitt som målarfärgen på burk är. Är rädd att det kommer "skära" sig då vårt kök är ganska litet och p g a detta står bord och skåp ganska nära varandra.
Jaja... nog om mina funderingar. Snacka om I-landsproblem

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Thea. For en kjempefin og koselig blogg du har. Jeg synes ikke du trenger andre gardiner i tillegg til den blomstrete kappen. Det tror jeg blir for tungt selv om de er hvite, hvertfall nå som det er snart sommer. Når det gjelder spisebordet ville jeg så absolutt malt det hvitt. Lykke til! Kommer til å følge med i bloggen din framover.

HEARTLAND sa...

Hej Thea,
vilken fin blogg du har. Jag håller på att starta upp en egen, men återkommer med "resultat" senare. Apropå olika färger så vet du väl om att moderna färgbutiker har färgläsare som läser av färgen på tex. ditt IKEA skåp och blandar en exakt likadan i butiken. Det går faktiskt att ta en tygbit och läsa av färg oxå.
I vårat i-land kan vi kosta på oss att ha "lagomt" stora problem. Det är skönt för oss "stil-pedanter".
Ingenting retar en så mycket som oika vitfärger. Jag har lagt ner vansinnigt mycket tid på att hitta "min" vitfärg. MIO mandel.
Ha det gott
Annika

Allie sa...

Hej! Vilket fint kök ni verkar ha! Vi ska renovera vårt kök nu i höst och vi har bestämt oss för att köpa ett IKEA kök, samma som ni har. Hoppas du vill lägga ut lite mer bilder på ert kök så kanske man kan få lite inspiration!